نکات طراحی وب سایت

آموزش و نکات طراحی وب سایت

نکات طراحی وب سایت

آموزش و نکات طراحی وب سایت

نکات مهم در طراحی سایت


اولین نکته از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی، در سطح بالاتر از فروشگاه های واقعی، به ارائه خدمات می پردازند. بنابراین باید بهتر و با کیفیت تر از فروشگاه واقعی، به دسته بندی محصولات در معرض فروش و یا خدمات ارائه شده، بپردازند. این مورد را باید اولین نکته از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی دانست. در واقع طبقه بندی و دسته بندی محصولات، به مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت فروشگاهی، اجازه می دهد که به راحتی کالای مورد نیاز خود را جستجو نماید. سهولت در دسترسی به خواسته مشتریان را باید در طراحی سایت فروشگاهی، مورد توجه قرار داد. چرا که مراجعه کنندگان به فروشگاه های آنلاین، می توانند اقشار مختلف باشند که ممکن است افرادی با اطلاعات کم در زمینه وب و اینترنت، نیز جزء این گروه باشند، بنابراین طبقه بندی محصولات و سهولت دسترسی، منجر به رضایت آنها خواهد شد. علاوه بر این دسته بندی محصولات، سبب سهولت مدیریت سایت برای فروشندگان نیز می شود. گوگل تیز در رتبه بندی سایت ها به این موضوع اهمیت می دهد.

راهنمایی مشتریان: یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که مشتریان برای خرید کالای مورد نیاز خود راهنمایی شوند و در نهایت با طراحی هوشمندانه، متقاعد شوند و در نهایت به خرید بپردازند. در فضای مجازی، نیز ارتباط با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر سایت فروشگاهی به نحوی طراحی شود که مشتری زمان کمتری را صرف درک و فهم چگونگی خرید اینترنتی نماید، با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد. بنابراین نکته مهم از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی را حتما مد نظر قرار دهید.

 نکات قابل توجه در طراحی سایت

نکته مهم دیگر از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

امنیت سایت فروشگاهی باید تامین شود. چر اکه خرید اینترنتی، نیازمند اطلاعات مالی و خصوصی مراجعه کنندگان به سایت های فروشگاهی است و آنها نسبت به افشای این گونه اطلاعات دغدغه و نگرانی دارند. تامین اطلاعات شخصی و خصوصی خریداران باید از مهمترین نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی باشد. مشتریان باید در مورد چگونگی عملکرد شما در این زمینه آگاهی داشته باشند.

 نکات قابل توجه در طراحی سایت

کیفیت فنی بالای سایت فروشگاهی، در لیست نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی، برخورداری سایت از کیفیت فنی بالا می باشد به این معنی که سایت شما باید پشتیبانی بالایی داشته باشد. عملکرد و سرعت عمل بالا از فاکتورهای کلیدی در پشتیبانی با کیفیت سایت های فروشگاهی می باشند. در صورتیکه سایت فروشگاهی، از نظر فنی، کیفیت مطلوبی داشته باشد، مشتری با خیالی آسوده به خرید اینترنتی اقدام می نماید.

 نکات قابل توجه در طراحی سایت

استفاده از تخفیفات مختلف در سایت فروشگاهی

هزینه های خرید اینترنتی، در مقایسه با هزینه های مراکز خرید، کمتر می باشد. استفاده از تخفیفات ویژه مناسبتی و دوره ای در فروشگاه های آنلاین می تواند انگیزه خوبی برای مشتریان ایجاد کند. به همین خاطر این موضوع نیز باید در فهرست نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی قرار گیرد. از جمله تخفیفاتی که برای این منظور می توان در نظر گرفت عبارت است از: تخفیفات درصدی، به عنوان مثال 10 درصد تخفیف، یا تخفیفات تومانی، ارسال رایگان تا درب منزل، هدیه به ازای خرید چند محصول. در واقع مراجعه کنندگان به سایت های فروشگاهی با مشاهده این تخفیفات، برای خرید اینترنتی ترغیب می شوند.

 نکات قابل توجه در طراحی سایت

ارائه تصویر با کیفیت از خدمات و محصولات: در فهرست نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

زبان تصویر خیلی گویا است. چه بسا گویاتر از زبان بدن. بنابراین در صدر نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی، به تهیه عکس های با کیفیت از محصولات و خدمات عرضه شده خود در سایت های فروشگاهی، اقدام نمایید. چرا که مراجعه کننده به سایت فروشگاهی، وقتی توضیحاتی راجع به یک محصول می خواند تمایل دارد آن محصول را ببیند و با دیگر محصولات مقایسه کند. ارائه تصاویر با کیفیت، می تواند در جلب نظر مشتری نقش مهمی داشته باشد. استفاده از یک تیم حرفه ای می تواند به شما در تهیه عکس های با کیفیت و مشتری پسند، کمک شایانی کند. تصاویری که قرار است در سایت فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار بگیرد و نظر مشتری را جلب نماید، باید دارای پس زمینه سفید باشد. همچنین سعی کنید محصول خود را از زوایای مختلف عکس برداری نمایید. در کلیه عکس های ارائه شده در سایت فروشگاهی، خود محصول را محور اصلی تصویر قرار دهید. برخی از کارهای ویرایش فنی را برای حفظ تصاویر پس زمینه، بهتر کردن سایه ها و نهایتا جلوه بهتر تصویر انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که شکل اصلی محصول نباید هیچ گونه تغییری نماید.

 نکات قابل توجه در طراحی سایت

آخرین نکته از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی

بنا به فرصتی که این مقاله به ما می دهد، یک نکته دیگر و به عنوان آخرین نکته از نکات قابل توجه در طراحی سایت فروشگاهی را مطرح می نمایم. نکته ای که مد نظر است، طراحی سایت های فروشگاهی، متناسب با دستگاه های موبایل و تبلت می باشد. چرا که استفاده از موبایل و تبلت به وفور بیشتر از سیستم کامپیوتری است. بنابراین به کمک این دستگاه های هوشمند می توان به راحتی بازاریابی انجام داد. به شرط اینکه محتوای سایت فروشگاهی شما در این دستگاه ها از وضوح مناسب برخوردار باشد. برای این منظور می بایست طراحی سایت فروشگاهی شما در قالب ریسپانسیو صورت گیرد. قالب های قدیمی وب سایت ها از انعطاف پذیری کمی برخوردار هستند به همین خاطر برای نمایش در دستگاه های دیگر مانند گوشی همراه و تبلت مناسب نیستند. اما با افزایش روز افزون این دستگاه های هوشمند، طراحی جدید سایت ها در قالب های انعطاف پذیرتر ضروری به نظر می رسد. اگر به تمام نکات ذکر شده توجه کنید می توانید در زمینه شغلی خود موفق عمل نمایید و مشکلات کاری خود را به حداقل برسانید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.